lördag 17 september 2011

Kaos eller bara vardag?

Efter en hård vecka med många timmar på jobbet, många nya intryck då jag jobbat som hemkunskapslärare, fullt ös med ungar, brandlarm som gick, bedömningar, provsmakningar räknade att under 3 pass smakade jag 16-17 efterätter, några förrätter och lika många huvudrätter URK!!!
 men mycke gott oxå och många härliga duktiga ungar.
Sen blev de några dubbelpass då jag jobbade i köket.
Men veckan va tuff men gick bra och riktigt kul att göra nått annat!
Sen har vi så kart haft lite möten, fotboll, ridlektioner, musikverskstan, tandläkarbesök, tandtekniker, läkarbesök, tvättstuga, läxor,
GAAAAAAAHHH
de ger aldrig med sig, kan bara stanna upp mitt upp i allt och skratta åt kaoset.
Som tur är har världens bästaste pappa fixat de mesta då mamman jobbat.
Men nästa vecka blir jag gräsänka då han drar till Stockholm i tre veckor för massa jobb, vet inte hur fåret dolly ska överleva utan honom då möten, fritidsaktiviteter, läxor, kvällsjobb varannan dag ska fixas.
Fredags myset ute blev igår!
Disco stod på vekoplaneraren Mirris klass skulle ha själva discot, Selma och Lucas ville gå.
Mattis ville spela poker, Alex skulle på fest och jag åka gocart med jobbet allt på nästan samma gång så klart!
Hello kitty smink, glitter, håruppsättning, fina kläder, liten dutt parfym, hårfärg allt för att disco tjejen ska bli nöjd.
Mattis fick sätta in en annan som spelade åt honom och de gick ju kaon då han vann, så en Tallinresa blev vinsten och jag blev med bjuden, ja kanske de!
Alex drog på sitt med kompisarna.
Och jag hängde med arbetsgänget en sväng.
Alla va nog lite slitna efter en hård vecka men väl där blev vi som förbyta och vinnar skallarna tog över.
Vi delade upp oss i grabbar och tjejer.
GRYMT KUL!
Ja vann B finalen och dom här vann A finalen:
Så nu är Oskar sjukskriven för han är utbränd men de va ju inte gocartens fel utan bullarnas mohahahaha
Petra kämpade och va bästa tjej och Dennis kom 2a
STORT GRATTIS!

De blev en lång sov morgon för hela familjen Taikon, så välbehövligt, första vaknade 9,30 och vi sitter fortfarande i pyjamas, Selma satte på sällskapsresan och vi njuter av lugnet.
Lite barnkalas står på schemat och lite planering för imorgon då 16 prinsessor ska kalasa här hemma.

Så idag samlar vi kraft och umgås med varann som inte blivit så mycke av i veckan.
Solen är framme och de är en riktigt härlig höstdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar