söndag 6 mars 2011

Sköna söndag ...

Har haft en underbar helg, ingenting planerat men den har ju gått i ett iallafall men ändå sååå skönt och bara vara vi, underbaraste familjen TAIKON  <3
I morse vaknade vi skapligt tidigt solen va uppe och himlen blå, så vi bestämde att ta en motions bingo på Lysningsbadet med dom barn som ville följa med. Och de blev som vanligt, Alex som är tonåring och behöver fruktansvärt mycket sömn va ingen idé och fråga och Mirris åkte till stallet så de blev vi andra 4a. 
Selma som brukar vara positiv och glad jämt tjurar hela morgonen för att hon VET att hon kommer förlora på bingon, så hon har ingen lust och följa med.
Väl där ute får Mattis som är den starka dra loss en lite golf som har fastnat i snön, jag är ju inte så stark så jag håller koll på barnen och hejar på. Vi köper 2 lotter och står o små pratar med två gamla grannar som hjälper till i lottförsäljningslådan. Då har en bil till kört fast (av åtta får vi reda på efter) eller de är en handikapsbuss som är stor o tung men Mattis får hjälpa till igen (ska nog anmäla honom till Sveriges starkaste man där drar dom ju oxå bussar och grejer mohahaha) Vi gräver och puttar och får med en hel hjälporganisation med människor för o få bort bussen( till och med jag hjälper till) medans alla hanikapsmänniskor ser livrädda ut. Tyckte de va lite pinsamt och ta ett kort men bussen kommer loss och alla blir nöjda och glada och jag och Mattis dryper av svett eftersom vi har världens sämsta kondition men som blir bättre efter ett varv på Lysningsbadet HIVE FIVE TILL OSS !!!

Svin kallt tar vi oss runt men otroligt vackert.

Selma släpar sig runt eftersom hon VET att hon kommer o förlora och Lucas är helt säker på att han kommer o vinna så han springer fram och tillbaka och kollar nr så man kan säga att han gick 2 varv.
Men vem tror ni vann OM inte SELMA som blir helt överlycklig =) och väljer en polkagris påse som hon knappt delar med sig av, snål Ivar.
Mina bästaste motionsbingo ungar(se så nöjd Selma är) och min blivande starkaste man <3 se så stark han ser ut !
Lite fika i solen blir de när vi kommer hem, sen får vi ett infall och grilla, första grillningen hemma för i år!!! Potatis med färsk timjan och vitlök, 4 olika geggor, kött, med grillad scharlottenlök och vitlök. Allså de va så gott så de nästan piiiiiip(ett annat ord för ett fult ord då jag inte vet vilka som läser de här) i mun som dom säger på landet, så gott va de!!!
Sen avslutar jag kvällen med ett varmt bad medans alla andra kollar Kalle Blomqvist, Riktig mamma lyx!
Underbara helg, underbara söndag men söndagsångesten kommer ju alltid små smygande, så de blir o krypa ner och kolla Vallander och suga ut dom sista timmarna i sängen men själv då mitt bästaste poker proffs till man ska spela om en resa till Lissabon (hoppas hoppas hoppas hoppas)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar