lördag 11 februari 2012

Bortskämd!



Låg länge imorse och väntade och väntade och väntade ....
Precis som man gjorde när man va liten, eller mindre.

Mattis kom in i sovrummet för att hämta Lucas som sover på en madrass, jag gluttar lite på ett halvt öga han tittar på mig med en hotfull blick, SOV!!!
"Somnade" om på 2 sekunder så klart!
Sen hör jag dom i trappen tar ton och sjunger i högan sky

Ja må hon leva ja må hon leva...

Ryser i hela kroppen där jag ligger under täcket MIN stora älskade Taikon familj,
hela sängen blir full av ungar (förutom stora sonen som sover gott efter en Lan natt med massa kompisar i sin egna lya) och en målar man, frukost bricka och paket, vilken lycka!

Blir så bortskämd av kärlek, Semlan som fixat goda mackor, gott kaffe, fina tofflor i fårskinn, bubbel, och en skönhetsbehandling av lyx som jag velat ha ett tag och jag blev huuur glad som helst.

Nu har alla "mina" hantverkare kommit och kör för full igen, jag kommer ta med ungarna och rymma till bion för att sysselsätta dom en liten stund i all renovering.

Kvällen kommer bli på två sätt, anntingen kommer hantverkarna vara kvar och då kör vi på för fullt eller så kommer dom åka hem och vi kommer bli helt själva bara vi och de har vi inte varit på 3 veckor.
Och då ska jag kidnappa min målar man tvinga han ta av sig målar kläderna, öppna flaskan med bubbel, äta nått gott hela familjen, dra på bastun och BARA vara vi.
Rätt efterlängtat men allt har sin tid.
Men som sagt de märks vilket de blir.

Under hela året när folk frågat hur gammal är du har jag vimsigt sagt 36 fast jag varit 35 snacka om noll koll men har ju fått ett bonus år kan man säga då jag nu är 36 på riktigt.

Måste lära mig att njuta lite mer hitta stunder stanna upp och bara njuta här och nu för fy vad fort tiden går ...

Från och med NU!

Ska njuta av dagen hur den än blir, njuta av renoverings kaoset, njuta av vårat Taikon hus, njuta av de fina vädret, OCH framförallt njuta av älskade ungar och min målar man.
Kan en födelsedag bli bättre!

1 kommentar:

  1. Grattias på födelsedagen i efterskott. Du har en härlig blogg som jag kikar in på ibland. Hälsa familjen. Kram Eva på Kotten

    SvaraRadera