måndag 16 januari 2012

Så va vi husägare!!!

Efter vi varit hos mäklaren ock skrivit alla papper och tagit i hand med dom förra ägarna åkte vi en snabb sväng till VÅRAT hus.
Märklig känsla när vi gick omkring i ett tomt hus alla skavanker verkligen syntes, grejer vi missade under visningen och badrummet som bara blir mindre och mindre för varje gång jag går in i de hahahaha
Men lika säker som jag va när jag gick in första gången att här ska jag bo lika säker är jag att de kommer bli så fint och vi kommer trivas, men de kommer ta lite längre tid än 2 veckor, men allt har en början.
Satte mig i bilen och åkte mot jobbet men hela jag ville bara vara kvar och börja med allt. Jobbar nu denna vecka sen tar jag ledigt i 2 veckor för att  renovera och styra upp grabbarna som fixar badrummet, LÄNGTAR!

Men väl hemma hade jag och skitungarna bestämt att vi skulle göra en överraskning för hela familjen så vi firade vårat hus med pizza middag, smällde av en pommac och satte oss i matrummet på golvet och mumsade. Alla glada och lyckliga.




Sen kliade de i allas fingrar. Duktiga pappan hade redan lagt dagen att styra upp hantverkare och jaga tapet bubblor. Men alla vi andra ville oxå hjälpa till, så de gjorde vi.
Mirris testade att köra skruvdragare och planera sitt rum, Alex planerade att flytta in i morgon meeeeeeeeeeeeeen han får nog vänta några dagar till men ska hjälpa till hela veckan sa han sen drog han till en kompis över gatan hahaha får väl se hur mycke hjälp de blir, Semlan och Lucas drog tapeter sen städade vi. 

Ett trasigt spännpapp tak åkte ner, bort med allt gammalt och fram med panel som ska bli vit

Man ser inte ens de riktiga golvet för de gamla taket



5  soppsäckar senare

 Och eftersom vi är klara med skitungar åkte grinden ner
 Inga mer små snorungar här inte
 Många lager tapet mest i blått
Ja de va den första dagen i familjen Taikons hus, men inte den sista WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

1 kommentar:

  1. Du har fått en award i min blogg eftersom jag tycker du fötjänar ännu fler läsare!:)

    SvaraRadera