onsdag 18 januari 2012

Dagens glada fynd



De är inte alltid lätt att hänga med, men den här veckan är Mattis i huset och renoverar och jag jobbar, nästa vecka kör vi i huset ihop, och sen kör jag en vecka själv då han jobbar.

Och på mitt jobb målar jag just nu massor sen är de bara hem byta om laga nått snabbt, slänga in ungar och några kartonger i bilen, lite tvätt och köra några timmar i huset tills de är dax för kvällsmat och lägga barn.

Ok tillbaka till dagens fynd som jag blev så glad över idag:
Mattis hade dragit ner ett tak vi stog och pratade om igår att de just måste vara panel överallt, och de va de, jag blev faktiskt skit glad!

Huset är ju från 1920 och just här har de varit ett trapphus


 De gamla fula taket
 Men vips får mamma Taikon en snille idé att kolla lite under resten av skivorna och kolla vad hon hittade, ännu mer panel, skit glad

Men de är bra svårt att sluta riva


Mattis va inte överlycklig då jag bara gjord de utan att fråga för då vet jag vad jag skulle få för svar, men de kommer bli jätte fint

Nu får ni stå ut med att de kommer bli mycket mycket husbilder och skriv om hus på MammaTaikon sidan.
Nej dax att hoppa i sängen så man orkar köra imorgon igen

1 kommentar:

  1. gamla kåkar är det roligaste som finns och att ta fram orginal blir så fint.jag kan riktigt se hur fint det kommer att bli. kram anki

    SvaraRadera