onsdag 6 april 2011

 Jag har fått en personlig tränare, de är sant, hon är den hårdaste och hemskaste man kan tänka sig hahahahah näää så illa är de faktiskt inte.

Igår gick jag min storkslinga men tänkte att jag tar med grannens hund, vet inte vad de är för sort men en stor small mörk han hund, ni vet en sån med en grej mellan benen. Tänkte väl inte mer på de utan tar ut stegen och ger mig iväg med musik i öronen. Går upp mot netto och svänger av mot allén och börjar gå ner mot stan, dom som brukar gå, cykla, springa, åka bil, moped, permobil m.m vet hur många träd de är på den sträcka typ Bergs golv och färg ner till nästan Cornen. Jag har inte tänkt så mycke på de innan men nu vet jag att var 5e meter ända ner är de träd eller lyktstolpar som han han lyft på benet och pinkat på, HUR mycke ryms de i den lilla tänkte jag till slut hela hunden måste ju vara full men pink större kissblåsa än magsäck. Till slut kom de inget mer och jag tänkte mohahahaha, men han lyfte ju på benet iallafall. 

MÅNGA TRÄD ÄR DE!!!

Efter mitt förra inlägg när jag gjorde armhävningar blev jag typ inbjuden i en armhävartävlig, så klart tävlar man ju mot sig själv( jävla skit snack då alla hamnar på en lista och man jämför varann) och jag beklagade mig att jag verkligen INTE kan göra armhävningar om jag inte får sätta i knäna, då får jag detta svar av den persoliga tränaren på facebook:

JOOO, det kan du visst! Först en, sen en till, sen eru igång! :) Och nää, dom räknas INTE(armhävningarna på knä) för du blir inte starkare av dom :P KOM IGEN NU LINDA! :)
Kan du trycka ut massa ungar så ere väl klart som fan att du kan göra en armhävning! EN!? :) 

 Väl hemma efter storkslingan tänkte jag NU JÄVLAR ska jag fixa en armhävning en endaste.Så ner på golvet och:

Jaaaaaaaaaaaaaaag gjorde de!!!! Efter 3 jävla platt fall på magen pladask misslyckanden med man och barn skrattande år mig,, klarade jag 1 jävla helvetes armhävning!!!!!!!!!!!!!!!! Hur illa de än låter är jag så stolt över mig själv HIVE FIVE TILL MIG ;)

 

 Dom stränga reglerna:

Kom igen nu alla mina biffar så kirrar vi steken(personliga tränaren)

Hur går det till? - Jag är värdelös på att förklara
Jo, man gör helt enkelt så många perfekta och långsamma armhävningar som man orkar + en till.
Sen gör man det en gång till.
Alltså typ så här:
Om man orkar göra fyra stycken, så tvingar man ner sig en sista gång, på extremt skakiga armar, en gång till - alltså har man gjort fem, BRA!
Vilar i ca 2-3 minuter, sen gör man dessa fem igen (och igen om man vill bli extra stark).
Sen dagen efter så kanske man nöjer sig med att göra 5*2 utan att öka alltså.
Efter ytterligare någon dag så kör man då 6*2.
Jag tror att man kan öka med minst två armhävningar i veckan, men vi ska inte hetsa så två är bra och fler än det är skit bra!
Så tycker jag allt att man kan göra armhävningar ca fem dagar i veckan, det har ALLA tid med.
Sen kör vi så här i ett par veckor framöver och ser hur starka/snygga vi blir helt enkelt.

Detta hot meddelande fick jag av min persoliga tränare igår på facebook:

Jessica och Jennie, tisdag och bara 3 timmar kvar. Ni vet till vad... :) Linda Höög, det gäller dig med, EN! ;)

 Så Nu är jag med på listan, men sist då!

 

Armhävningslistan vecka 2

  1. Stina: 26st_30st+4 SHIT! Very strong gyminstruktör
  2. Ida: 20st_22st+2 En gyminstruktör till?
  3. Jag:15st_17st+2
  4. Asta: 12st_14st+2
  5. JennyA: 8st_13st+5
  6. Emelie: 10st_12st+2
  7. Emma:10st_9st-1... Glömde x2 förra veckan
  8. L8: Sjuk_10st
  9. Jennifer: 5st_8st+3
  10. Kicki: 7st_8st+1
  11. Lina: 3st_8st+5
  12. Cilla: 4st_7st+3
  13. Mikaela: 5st_7st+2
  14. JenniePH: 9st_6st-3... Granskad av sin man
  15. Malin: 5st_6st+1
  16. Charlotte: Sjuk_5st
  17. Jessica: 3st_4st+1 Bättre kan du!
  18. Linda: Ny 1st Välkommen!

Sådär, nu har jag numrerat oss också. Mest för att jag ska hålla ordning på alla nu när vi blivit så många. Så Linda, du behöver alltså inte se det som att du ligger på plats 18, allt är relativt ha ha!
Lite har ni nog hoppat om varandra.
Skriver med listan från förra veckan så ni kan se om ni hoppat upp eller ner. Vilket även det är lättare nu när jag numrerat er.

 Som tur är de låååångt kvar till nästa Tisdag !!! =)

2 kommentarer:

  1. HAHAHa va skön du är :D
    Och vet du varför ingen kommenterat!?
    Jooo, för dom är grymt avis på att du är så duktig :)

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHAHA ja du Jennie(såg du nu stavade jag rätt oxå) De finns alltid folk som stör sig när de tränas hit eller dit, men avis på en endaste armhävning de vet i fan, men den bjuder jag på =)

    SvaraRadera