torsdag 22 december 2011

Men jag lever juuh


Va de nån som såg dagens fråga i veckan i Västerviks tidningen ???
 Blir du stressad av julen?
Ser ni oxå vilken ålder dom har frågat?
Goa och glada pensionären som har allt tid i världen hur fan skulle dom känna av julstressen?
va va va va
Fråga en familje morsa som mig tex
Ja Ja Ja Ja
älskar julen visst men fick jag välja och om vi hade råd skulle jag lätt ligga på en strand istället varje år över jul!
Tänker varje jul att nästa jul ska jag börja köpa julklappar efter midsommar men när man väl är där är de sill, nubbe och små grodorna man har i huvudet.
Hatar meningslösa julklappar, ge bort nått bara för att man ska.
Och varje år skulle man behöva byta upp sig till större boende för alla ungarnas leksaker.
BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
Annat vet jag att ge bort en tanke, tid, en upplevelse som man har alldeles för lite av, iallafall jag.
Tänk om man kunde köpa tid ...
och hellre en biobiljett än 5 barbiedockor som tappar armarna och huvud eller ligger under sängen bland alla andra 100 barbie dockor.
Grannen står så grön och fin ...

mmmmm den luktar så gott så gott
tyvärr har jag bara sett nån timme av den i dagsljus då de är mörkt när jag åker och är mörkt när jag kommer hem men den fyller sin funktion.
Och imorgon ska jag bara ligga i soffan och lukta och titta på den i dagsljus(tror jag ljuger lite då jag har massa till att göra men i tanken känns de bra idag)
Och ni som undrar vilken färg de blev på mitt hår kan jag meddela:
RÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖTT
satte i skaplig längd på de idag,
men de blev skit snyggt!!!
20111222-141818.jpg

Så efter en hård termin på jobbet tar jag nu äntligen jul lov med skitungarna 2 sköna lediga veckor.
Världens bästa jobb jag vet.
Även målar pappan ska ta ut några dagar, lyx.
Så njuta fram till nyår samla krafter sen jäklar är de dax att packa ner Taikon livet i kartonger för de börjar dra ihop sig till flytt
WWWWWWIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

2 kommentarer:

  1. Du är jättefin i håret.Har du satt i längderna själv?
    God Jul!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  2. God morgon =)
    De är en tjej som gör hemma jätte duktig
    God jul kram Linda

    SvaraRadera