torsdag 5 juli 2012

Dax att ta ett färg beslut!

Ja här inne kom de inte direkt några förslag på hus färger men desto mer på min facebook sida.
Många många förslag och jag tänker så de luktar bränt.

Min stora dröm är ett sekelskiftshus, ett riktigt stort med torn.
Nu kommer jag inte få de utan vi har hittat vårat dröm Taikonhus.

Och nu va de det här med färgerna...
Fruktansväd beslutsångest!


De är lite så här jag tänker:

NR1
Vita fönster och bruten vit grå husfärg?

NR 2
Vita knutar, paprika röda fönster och "salvia" på fasaden
(mot målarmästaren han tycker inte om dom här färgerna och jag bryr mig så klart inte, eller lite så klart)
Den översta är mörkare i husfasad färgen medans den sista bilden har ljusare hus färg men rödare fönster.


NR 3
Eller vit hus med gråa foder

NR 4
Vita fönster och två nyanser med grön på foder och fasad
(ingen favorit heller hos målarmässtaren)


NR 5
Eller klar röda fönster och vit fasad




Nu ska man ha i tanken oxå att vi har svarta tak och tyvärr inga spröjs i fönstren så fönstren utmärker sig inte lika mycke.
Va inne ett tag på att försöka trolla dit spröjs men de va inte så lätt.

Så vad tycker ni nu då???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar