onsdag 28 mars 2012

Jag lider av ...

Fruktansvärd trötthet just nu!!!
Och jag hatart, slö, sliten, trött, ingen energi...
Är de nån som känner igen sig???
Och jag undrar vad händer???????
Så jag gogglade de ...
De står massor så klart men för att inte TRÖTTA ut er hahahah tar jag bara en del

Trötthet (Trött)

Trötthet är en naturlig känsla som betyder att man behöver vila.  Ja ok så långt är jag med! Och jag gör de, somnar varje dag i soffan efter jobbet några timmar sen kan jag lägga mig för natten och somna lika gott.

Det gäller att hitta en balans mellan aktivitet och vila.

Att äta vettigt, Jo men de gör jag är man mat tant så är man lite skadad och just nu när jag är inne i ett tränings stim så jag äter hela tiden.

Motionera, Gör jag just nu 3-4 dagar i veckan

Undvika sömnmedel och rökning samt dricka måttligt med alkohol, Inga sömnmedel behövs då jag sover som en gris om nätterna, fest röker visst, och dricker måttliga mängder med alkohol.

Snarkning, de gör jag inte(vad jag vet iallafall)

Stress, inte mer än vanligt

Du kan också känna dig trött på grund av att du har brist på något ämne i kroppen, till exempel järn. Ja kanske de kan vara de då

Graviditet, klipp klipp säger saxen Nopp har gjort mitt med fyra ungar

Så va fan är problemet!!!

Trötthet är vanligare under det mörka halvåret, då vi också normalt sover lite mer än under sommaren.
Dagsljuset påverkar kroppen, därför blir vi trötta när det blir mörkt.
Många människor känner sig trötta på våren när ljuset återkommer och dagarna blir längre.

Ja de kanske bara är så för jag tycker alla pratar just nu att dom känner sig trötta.

Men hörniii de är vår bara trötta vår känslor som spökar

Gääääsp nehepp dax att nana kudden och sova ett par timmar igen


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar