tisdag 6 mars 2012

Mat rummet


Mmmmmm underbart ord på ett rum. God mat runt ett stort bord, massa sällskap, prat och skratt.
De ända jag va helt säker på med mat rummet va att jag skulle ha ett stort bort där jag kan fylla många sittplatser. Letade slagbord men hittade bara små sen hittade jag ett Ikea bord för 10 pers på en blogg som jag fastnade för så pang de blev de. Ville ju ha 10 Tolix stolar oxå men då dom kostar ca 2000 kr styck så fick jag släppa den tanken.

Mat rummet innan och efter:
Posted by Picasa


Efter renovering




Plåt pallar från Åhlens



Uggla från Kg Design

Tyg från Bohaget

Röda tulpaner som Lucas valt


Klocka från Eva och Magnus



Gammalt skåp som Mattis morfar gjort men med lite ny färg på





 In mot köket





Färgen som blir den "röda tråden" är svart, så Tindra har en väldig tur.

Men lite fluff kvar som belysning ...
Men allt har ju sin tid!

1 kommentar: