torsdag 25 augusti 2011

Dubbel date ...

Va så smart så jag slog två flugor i en smäll i kväll!!!
Tog med mig bästaste Ida och gick och tränade
BRA JUUUH !!!
Nytta med nöje...
Och vad tränade vi, JO nått jag aldrig prövat
ZUMBA
Hur ska jag förklara de, dom flesta kanske redan prövat,
men de är en slags dans som du ska röra mycke på höfterna, få ihop armar ben kropp lite erotiskt och snyggt,olika steg, klapp,snurrar, hopp, m.m
Hur gick de för oss... Ehhhh Jooooo
Ida gick de rätt bra för, för mig gick de väl lite sämre kändes som mina hjärnhalvor inte fungerade alls utan de blev ett stort kaos, mini röven va inte mycke att svänga med, tog fel steg, gick åt fel håll, sen kollade jag i den stora spegeln på instruktören och då blir allt felvänt, jag kunde inte ens få till klappen med händerna rätt.
Tror inte Zumba va min grej, kanske efter ett par gånger när man lärt sig vart fötterna ska vara,
hur svårt ska de vara att röra på armarna, benen och höfterna samtidigt plus att du ska kombinera massa steg hopp och lägga till några klapp ... men genomsvetta blev vi, tur vi stod längst bak.
Men kommer garanterat ha träningsvärk imorgon och leva lite längre då de blev många skratt
Nästa vecka blir de att pröva yoga, spännande och rätt enkelt tycker jag de låter som
hahahaha men vi får väl se =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar