onsdag 23 februari 2011

Barn arbete

Ska åka till simhallen med goda vänner o massa barn. Men innan skulle jag bara packa, göra frulle, ta en snabb dusch, plocka ur diskmaskinen, fixa in tvätten i skåpen och helst dammsuga och vara iväg till tio. För en tidsoptimist (som alla som känner mig vet att jag är) är detta helt omöjligt. Men sen började barnen tröttna på mig och började hjälpa till, till min stora förtjusning!
Lucas- Kan vi åka snart !!!
Jag- Nej mamma ska bara vika in alla strumpor(som är de tråkigaste jag vet), men hjälper du till går de snabbare
Lucas- OK
Jag- ler och börjar dammsuga
Lucas- Färdig! Kan vi åka nu...
Jag- Nej ni måste plocka undan på era rum först så jag kan dammsuga klart
Lucas och Selma- OK

Så nu lite senare men fruktansvärt effektiva är vi påväg, först ut med en unge till stallet sen ta upp en annan unge som ska hänga på och åka till simhallen för o möta upp Linda o Lollo för massa bus o mamma prat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar